
سناریو وفادار سازی مشتریان(Customer Loyalty) و باشگاه مشتریان (Customer Club)
امروزه بسیاری از کار و کسب ها به خوبی میدانند که مشتری مداری و مشتری نوازی یکی از مهمترین اصول هر تجارتی میباشد، درواقع محور و اصول بازاریابی خود را بر پایه مشتری و جلب رضایت او بنا مینهند؛ برای جلب رضایت مشتری و رسیدن به مشتری وفادار میبایست به نیازها و خواسته های مشتری پی ببریم و به آنها پاسخ دهیم، درواقع محصولات و خدمات خود را بر اساس نیازهای اصلی و انتظارات مشتری فراهم آوریم.
برای جلب رضایت مشتری می بایست با استفاده از راه کارهایی به علایق، نیازها و ویژگی های شخصیتی مشتری پی برد.
زیرساخت باشگاه مشتریان فرآیندی نرم افزاری و سخت افزاری میباشد که بوسیله آن می توانیم به درون ذهن مشتری رفته و به علاقه مندی و نیازهای واقعی مشتری، بازه های زمانی خرید و رفتار مشتری هنگام خرید پی ببریم و در لقای تحلیل هایی که این فرآیند در اختیار صاحبین کار و کسب قرار میدهد میتوان به بهترین شکل ممکن به نیازهای مشتری پاسخ داده شود.
هدف باشگاه مشتریان، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها به وسیله ایجاد یک رابطه عاطفی با آنها میباشد.
هر اندازه مشتری وفادارتر باشد و هر چه بیشتر حفظ شود، او فروش و سود بیشتری را ایجاد خواهد کرد. مهم ترین هدف ساخت باشگاه مشتریان ایجاد ارتباط دو سویه با مشتری و منافع مشترک است.
از اهداف باشگاه مشتریان میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
- افزایش دفعات خرید مشتریان از طریق ایجاد مشوقها در بستر باشگاه مشتریان
- افزایش تعامل مشتریان با برند
- القای حس رضایتمندی، لذت و کیفیت برتر خدمات به مشتریان از طریق باشگاه مشتریان
- حفظ وفادار سازی و افزایش رضایت در مشتریان
- جذب مشتریان جدید از طریق تبلیغات فردی یا گروهی
- کاهش هزینههای تبلیغات، بازاریابی و افزایش سود خالص کسبوکار
- ارائه بالاترین کیفیت در خدمات به مشتریان
- ایجاد افزایشهای قابل اندازهگیری در فروش و سود
- ذخیره اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعاتی طبقه بندی شده مشتریان، همکاران و…
- به دست آوردن سهم بیشتری از بازار
- ایجاد و خلق یک تجربه عالی و متمایز برای مشتریان و لذت بخش نمودن تجربه خرید
- افزایش بهره وری و بهبود کیفیت خدمات به اعضای باشگاه مشتریان
- حفظ مشتریان و جلوگیری از جذب آنها توسط رقبا
- توسعه و خلق خدمات جدید از طریق شناسایی خواستهها و نیازهای مشتریان
- ایجاد ارتباطی دوسویه و تعاملی مستقیم با مشتریان
- ایجاد رضایت و وفاداری در مشتریان، همکاران، نمایندگان و شرکای تجاری
- تبلیغات ویروسی و دهان به دهان توسط مشتریان برای سازمان
- حفظ مشتری کنونی و ایجاد وفاداری در آنها
- جذب مشتری جدید و حفظ آنها
- دستیابی به آمارهای مفید مدیریتی
- معرفی محصولات برتر و جدید شرکت و تخفیف های مناسبتی
- شناسایی مشتریان فعال و پویا
- سنجش رضایتمندی مشتریان
مشاوره راه اندازی باشگاه مشتریان
طراحی و استقرار سیستم وفادار سازی مشتریان (Customer Loyalty) یا باشگاه مشتریان در کار و کسب های مختلف متفاوت میباشد و به نوع محصولات و خدمات، بازار هدف و ویژگی های مشتران آنها و هدف از استقرار باشگاه مشتریان بستگی دارد. تیم ما با افتخار و بدون وابستگی به محصول و برند خاص فرآیند کاری شما را تحلیل نموده بهینه ترین سناریو وفادار سازی مشتریان و زیر ساخت اختصاصی باشگاه مشتریان مناسب شما را پیشنهاد میدهیم.