سوالات متداول درباره بیزینس کوچ ها
استخدام یک بیزینس کوچ می تواند یک تجربه ترسناک باشد، زمانی که شما مطمئن نیستید که چه انتظاری از یک بیزینس کوچ دارید. به همین دلیل، در اینجا چند پاسخ به سؤالات رایج بسیاری از رهبران قبل از اینکه تصمیم بگیرند کوچ کسب و کار برای آنها مناسب است، آورده شده است.
بیزینس کوچ برای چه کسانی مناسب است؟
برنامه های کوچینگ کسب و کار برای هر فردی است که علاقه مند به رشد خود و شرکتی است که در آن کار می کند. در حالی که کارآفرینان، مدیران اجرایی و صاحبان مشاغل کوچک معمولاً با داشتن بیزینس کوچ مرتبط هستند، داشتن عنوان شغلی و جایگاه سازمانی در اینکه نیاز به یک بیزینس کوچ داشته باشید یا نه تاثیری ندارد . بسته به شرکت، بسیاری از کارمندان سطح پایین تر، از یک کوچ کسب و کار تحت حمایت کارفرمای خود بهره میبرند. برخی از کسب و کارها برای این نوع توسعه کمک هزینه ای ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است مربی سازمانی داشته باشند که کارکنان بتوانند با او ملاقات کنند. این یک راه عالی برای افزایش رهبرانی است که سرمایه گذاری زیادی برای انجام ماموریت کسب و کار دارند.
چند نمونه از رهبرانی که از یک بیزینس کوچ استفاده کردند عبارتند از:
- استیو جابز، یکی از بنیانگذاران اپل
- بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت
- جک کنفیلد، نویسنده سوپ رشته مرغ برای مجموعه روح
- آلن مولالی، رئیس سابق و مدیر عامل شرکت فورد موتور
- آیچا ایوانز، معاون ارشد سابق و مدیر ارشد استراتژی اینتل
چگونه یک بیزینس کوچ معتبر را بشناسم؟
امروزه تعداد زیادی خدمات کوچ کسب و کار وجود دارد و کوچ ها خود را در رسانه های اجتماعی بازاریابی می کنند. این صنعت در حال حاضر در حال تجربه یک رشد انفجاری است. در واقع، IBISWorld دریافت که درآمد مربیان در سال ۲۰۱۵، ۲۳۵۶ میلیارد بود، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۱۵ میلیارد افزایش یافت. این بدان معناست که تعداد مربیان بسیار بیشتری نسبت به چندین سال پیش وجود دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، تشخیص اینکه چه کسی یک مربی معتبر است و چه کسی نیست، دشوار است.
در اینجا سه نکته برای پیدا کردن یک بیزینس کوچ واجد شرایط وجود دارد:
- اهداف خود را با تجربه آنها هماهنگ کنید
شما می خواهید فردی را استخدام کنید که تجربه واقعی در دستیابی به اهداف مورد نظر شما را داشته باشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید استراتژی های کسب و کار خود را در سال جاری بهبود ببخشید ، بیزینس کوچی که قبلاً هرگز به کسی در انجام این کار کمک نکرده است، استخدام نکنید.
- درباره صلاحیت ها بپرسید
کورکورانه اعتماد نکنید که فردی واجد شرایط کوچ دیگران است. گواهینامه های کوچینگ و تمایل به یادگیری مستمر نشان می دهد که فردی که در نظر دارید متخصص کوچینگ هست یا خیر. این چیزی است که شما به دنبال آن هستید. مدارک معتبر توسط فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) یک شاخص عالی برای این امر است.
- تحقیق خود را انجام دهید
به دنبال توصیفات، بررسی ها، مطالعات موردی و هر مدرک محکمی باشید که مربی واقعاً می تواند به شما کمک کند تا به هدفی که می خواهید برسد. رسانه های اجتماعی آنها و آنچه دیگران در مورد تجربه آنها با این شخص می گویند را بررسی کنید.
بازگشت سرمایه در داشتن یک برنامه کوچینگ کسب و کار چگونه است؟
قبل از استخدام یک بیزینس کوچ، بسیاری از کارآفرینان و مدیران می خواهند بدانند چه نوع بازدهی از سرمایه گذاری خود خواهند داشت. در حالی که نتایج متفاوت خواهد بود، داده ها بسیار قانع کننده هستند.
در اینجا چند نمونه از بازده مثبت مربیگری آورده شده است:
- گزارش MetrixGlobal LLC نشان میدهد که مشتریان کوچینگ به ازای هر ۱ دلار سرمایهگذاری ۷.۹۰ دلار بازده دریافت میکنند.
- مطالعه مشتری مربیگری جهانی ICF در سال ۲۰۰۹ نشان داد: “۱۹ درصد از افراد مورد مطالعه، بازگشت سرمایه اندازه گیری شده حداقل ۵۰۰۰ درصد را نشان دادند.”
- انجمن مدیریت پرسنل کشف کرد “مدیرانی که هم مربیگری و هم آموزش دیده اند، توانستند بهره وری خود را ۸۶ درصد در مقایسه با افزایش ۲۲ درصدی بهره وری توسط مدیرانی که به تنهایی آموزش دیده اند، افزایش دهند.” همان مطالعه گزارش داد که ۶۱ درصد از مالکان احساس افزایش رضایت شغلی داشتند، در حالی که ۶۷ درصد احساس می کردند مربیگری مهارت های کار گروهی آنها را افزایش می دهد.
برای پیدا کردن بیزینس کوچ مناسب:
- با کوچ به صورت تلفنی یا حضوری صحبت کنید تا ببینید آیا هم افزایی خوبی بین شما دو نفر وجود دارد یا خیر.
- در مورد تخصص و تجربه بیزینس کوچ بحث کنید.
- بدانید که از کوچ چه می خواهید و مستقیماً در مورد این نیازها صحبت کنید.
- جزئیات نحوه عملکرد آنها به عنوان کوچ و آنچه می توانید از کار با آنها داشته باشید را بیابید.
- حاضر باشید روی خودتان سرمایه گذاری کنید.یک کوچ حرفه ای به ندرت قیمت های بسته را ارائه می دهد.
علاوه بر این، یک بیزینس کوچ جدی می خواهد بلافاصله شروع به رشد شما و شرکتتان کند. قبل از اولین جلسه خود، با تعیین سه تا پنج هدف در مقیاس بزرگ، برای همکاری با کوچ خود آماده شوید. یکی دیگر از نکات عالی این است که یک طرح کسب و کار تهیه کنید، اگر هنوز آن را ندارید. این به بیزینس کوچ شما یک دید کلی از شرکت می دهد و آنچه را که می خواهید انجام دهید مشخص می کند. با این حال، نگران کامل کردن آن نباشید. یک بیزینس کوچ خوب در طول زمان به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید.
مطالعه قسمت اول
منبع:
leaders.com/articles/innovation/business-coach