(کوچ کسب و کار قسمت اول)

بیزینس کوچ چیست؟

آیا بیزینس کوچ کمکی به رفع مشکلات دارد؟ استخدام یک بیزینس کوچ می تواند یک حرکت حرفه ای و تغییر دهنده زندگی برای کارآفرینان و مدیران باشد. یک نظرسنجی منتشر شده توسط فدراسیون بین المللی کوچ (ICF) نشان داد که به طور متوسط، کسانی که با یک بیزینس کوچ کار می کنند، درآمد خالص خود را ۴۶ درصد افزایش می دهند. علاوه بر این، این تحقیق نشان داد که ۶۲.۴ درصد از مدیران و کارآفرینان اهداف بهتری را تعیین می کنند، ۵۷.۱ درصد اضطراب خود را کاهش می دهند و ۵۲.۴ درصد احساس اعتماد به نفس بیشتری داشتند.  ۵۰ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به همان اندازه با بیزینس کوچ خود صحبت می کنند که با دوستان مهم، بهترین دوست یا درمانگر خود صحبت می کنند. با در نظر گرفتن این اطلاعات، واضح است که داشتن کوچ کسب و کار، یک مشارکت بسیار ارزشمند در صورت ایجاد ارتباط مناسب است. دریابید که برنامه های کوچینگ کسب و کار چیست، چه کاری انجام می دهند، مزایای استخدام یک بیزینس کوچ چست.

بیزینس کوچ کیست؟

بیزینس کوچ کسی است که تجربه یا تحصیلات گسترده‌ای در کسب‌وکار دارد که به او کمک می‌کند تا  صاحبان کسب‌وکار را در رشد شرکت‌هایشان تا رسیدن به موفق همراهی کند. به عنوان مثال، آنها به رهبران کمک می کنند تا رفتارها و اعمال خود را ارزیابی کنند. این به آن‌ها کمک می‌کند ببینند که آیا با آنچه برای رسیدن به اهدافشان نیاز است هماهنگ هستند یا خیر. وظیفه مربی کسب و کار تسهیل فرآیند تحلیلی است که به کارآفرینان کمک می کند تا ایده پردازی کنند، استراتژی داشته باشند و تصمیمات بهتری بگیرند که منجر به دستیابی به هدف می شود.

کوچ کسب و کار چه کاری انجام می دهند و آیا می توانند نتیجه بگیرند؟

هدف اصلی یک بیزینس کوچ این است که با یک کارآفرین یا مدیر اجرایی در مورد چگونگی رشد شرکت او به روشی پایدار هم کاری کند. همانطور که  Emma-Louise Elsey در مقاله ای در وب سایت خود توضیح می دهد، “به عبارت ساده، کوچینگ جایی است که شما با کسی کار می کنید تا با خودتان ارتباط برقرار کنید، محیط و زندگی خود را دوباره طراحی کنید و سپس برای اجرای آن اقدام کنید.” مانند هر نوع کوچ، یک بیزینس کوچ با آموزش نحوه رسیدن به سطح بعدی به بهبود افراد کمک می کند. بزرگترین مزیت مربیان کسب و کار برای کارآفرینان و مدیران اجرایی این است که شغل آنها به ایجاد نتایج واقعی وابسته است. تنها هدف یک مربی این است که شما را به جایی برساند که تصور می کنید هستید، اما بدانید که به تنهایی نمی توانید به آن برسید. مربیان کسب و کار با به چالش کشیدن مراجع، فرآیند رشد مورد نیاز برای دستیابی به اهداف شخصی و حرفه ای بالاتر را تحریک می کنند.

علاوه بر این، بیزینس کوچ ها نتایج مراجعین خود را با موارد زیر افزایش می دهند:

  • یک حرفه ای با تجربه که بینش ارزشمندی را در رسیدگی به اهداف تجاری ارائه می دهد.
  • شفاف سازی درک صاحب کسب و کار از چشم اندازی که برای شرکت خود دارند، مأموریت سازمان و چرایی اهمیت کارشان.
  • کمک به تعیین و دستیابی به اهداف و KPI های واقع بینانه.
  • بررسی معیارهای مشخص شده و نحوه تأثیر آنها بر تجارت و اهداف شخصی
  • هدایت رهبران از طریق فرآیند حل مشکل به طوری که موانع راه را بتوان از بین برد.
  • بحث در مورد حوزه‌های سودآور، برنامه‌هایی برای رشد کسب‌ وکار و آنچه باید انجام شود تا شرکت را به مرحله مقیاس‌بندی بعدی برساند.
  • یافتن مناطق سبز کاری که با هدف رهبر صحبت می کند و در زندگی آنها شادی ایجاد می کند.
  • آموزش هنر تفویض اختیار به طوری که سایر اعضای تیم بتوانند وظایف را بدون بهره وری انجام دهند.
  • مسئول نگه داشتن صاحبان کسب و کار برای دستیابی به اهدافی که به آنها متعهد شده اند.
  • از بین بردن باورهای محدود کننده با تشویق و نشان دادن اعتقاد به مربی خود.
  • توجه و توسعه ویژگی های رهبری که نیاز به بهبود بیشتر دارند. ادامه دارد…

منبع: leaders.com/articles/innovation/business-coach

مطالعه قسمت دوم